Erbjudande att köpa konstglaset ”Like we were Gustav Vasa”

Fredrik Nielsen som ställde ut hos oss hösten 2019 designar nu ett unikt konstglas med en begränsad upplaga för medlemmar i Saabs Konstförening.
Fredrik Nielsen är född och uppväxt i Linköping och bor numera i Stockholm.
Konstglaset, ‘Like We Were Gustav Vasa’ kommer att vara blåst av Fredrik själv och alla är i sig unika med ett unikt emblem i form av ett S som symbol.
Detta är ett unikt tillfälle att köpa ett konstglas som både bär skulpturens volym och uttryck.
‘Like We Were Gustav Vasa’ är ett konstglas men kan även användas till en vacker bukett blommor, vinglas eller som hållare av ett värmeljus. Konstglaset är en vacker prydnad och låter ljuset spela i detsamma.

Det finns även ett fat i klarglas som erbjudande.
Priser:
Like we were Gustav Vasa (klarglas) – 13 cm, 1300 kr för medlemmar och ej medlemmar 1500 kr.
Like we were Gustav Vasa (capriblå) – 13 cm, 2200 kr för medlemmar och ej medlemmar 2400 kr.
Fat – 15 cm, 1100 kr för medlemmar och ej medlemmar 1300 kr.

Produktionen sker under hösten och leveransen sker i december månad.

Administrationen hanteras av Saabs Konstförening i Linköping där man kommer att kunna hämta konstglaset.Till övriga orter kan vi samordna leveranser. Vi öppnar försäljningen den 15 juni och stänger den 14 september.

Vill du se konstglasen innan du bestämmer dig kontakta:
Elisabet Ressner, tel 0734 180254, elisabet.ressner@saabgroup.com
Camilla Lawin, tel 0734 461706, camilla.lawin@saabgroup.com
Åsa Nordling Larsson, tel 0734 180274 asa.nordlig-larsson@saabgroup.com
Johan Sowa, tel 0734 186307, johan.sowa@saabgroup.com

Resa lördag den 3 oktober

En resa bland Östergötlands pärlor

Vi åker till Reijmyre hantverksby. På Reijmyre Glasbruk får vi en presentation av glasbruket och kan sedan handla  till mycket förmånliga priser. Vi äter lunch på Rejmyre Gestgifveri för att därefter fortsätta till Norrköpings Konstmuseum för att se Cecilia Edefalks utställning där Helena Scragg ger oss en visning. Vi avslutar dagen hos guldsmed och smyckeskonstnär Maria Börjesson i Norrköping.
Programmet i sin helhet:

Kl 8.30 ev buss från Saabs parkering vid södra entrèn eller egna bilar (mer information kommer beroende på antal anmälningar).
Kl 9.30 samling på Rejmyre Hantverksby, https://www.visitostergotland.se/140314/Rejmyre-Hantverksby/
9.30-10.00 fika i Hantverksbys café.
Kl 10.00 -11.00 egen tid i Hantverksbyn där det finns en klädbutik, en presentbod, en silversmed och ett garveri och smedja.
Kl 11.00-12.00 Reijmyre Glasbruk, https://reijmyre.se/sv/ där vi först får en kort presentation av glasbruket. Därefter kan vi handla i butiken. Konstföreningen erbjuds 20% rabatt på Reijmyres glas-sortiment. Priserna i Fabriksbutiken är c:a 30-40% lägre än i detaljhandeln, så med ytterligare 20% rabatt kan vi göra riktiga fynd!
Kl 12.00-13.00 lunch på Rejmyre Gestgifveri, https://rejmyregestgifveri.nu/
Kl 13.00 avfärd till Norrköpings konstmuseum, https://www.norrkopingskonstmuseum.se/
Kl 14.00-15.00 Guidning visning på Cecilia Edefalks utställning med Helena Scragg. Fika finns under tiden.
Kl 16.00-17.00 Besök på smyckesformgivare på Drottninggatan 10 hos Maria Börjesson Drottninggatan 10 (promenadavstånd 0.31 km),  https://sv-se.facebook.com/pg/Smyckeformgivare-Maria-B%C3%B6rjesson-116339995147682/photos/?ref=page_internal Maria har ställt ut på Saabs Konstförening 2011.
Kl 17.00. Hemresa

Pris:
Pris med egen bil, 330 kr (fika, lunch samt visning av Cecilia Edefalks utställning)
Samåkning kan ske i bilar

Frågor och anmälan senast den 30 september till Margareta Samuelsson, margareta.e.samuelsson@saabgroup.com tel 0734 181452.

Välkommen till föreläsning: Spegel, spegel på väggen där den 13 oktober kl 17.00-19.00

Spegel, spegel på väggen där handlar om att bli sedd i konstens underbara värld. Stefan Hammenbeck, ny pensionerade konstintendent, föreläser om porträtt och självporträtt kl 18.00. Pris för föreläsning och förtäring 100 kr endast föreläsning 70 kr. Förtäring finns från kl 17.00. Anmälan till Maria Göransdotter, tel 0734-183776 maria.goransdotter@saabgroup.com senast den 8 oktober.

Välkommen på AW och Konstnärssamtal 19 november kl 17.00-19.00.

Konstnärsparet Sahar Burhan och Saad Hajo som ställer ut  under hösten och kommer att medverka i ett konstnärssamtal. Marika Lagercrantz skådespelare, regissör och KLYS-ordförande leder samtalet.

Pris: 150 kr för konstnärssamtal samt dryck och förtäring. Anmälan till Maria Göransdotter, tel, 0734 183776 maria.goransdotter@saabgroup.com senast den 16 november.

Höstens program 2020

Programmet i PDF-format