Medlemsförmåner

För endast 40 kr/mån:

• Stödjer du Saabs Konstförening
  • Deltar du som ny medlem i en extra månadsdragning för nya medlemmar
  • Deltar du i 7 månadslotterier per år där 20 personer vinner varje gång. När du vinner väljer du konst inom t ex grafik, oljemålning, keramik, glas, konstböcker
  • Deltar du i Julsalongen med ca100 vinster
  • Får du 20 % rabatt vid inköp av konst på utställningar
  • Kan du köpa månadsblad till förmånliga priser
  • Får du en månadsvinst om du värvar tre medlemmar
  • Kan du delta på föreläsningar, studiebesök och resor m.m.
  • Kan du delta på Medlemmarnas utställning varje år
  • Får du 20% rabatt vid inramningar på Galleri Blå, Galleri Sander, Melefors Ramverkstad, och Johannelunds Glas i Linköping
  • Erbjuds du 30% rabatt när du handlar i Målerås Glasbruk webbshopp. Kod: SAABKF
  • Rabatt på olika kulturella evenemang via Folkets Hus och Parker

Medlemskap i Saabs Konstförening kan sökas av och erbjudas till personer som är anställda, tidigare anställda, pensionär eller konsult vid Saab eller anställd hos något av Saabs dotter- eller intressebolag, samt nära anhöriga till sådana personer.
Du som går i pension eller slutar på Saab är välkommen att fortsätta som medlem. Anhöriga är varmt välkomna som medlemmar.

Minsta medlemstid enligt våra stadgar är 1 år.

Frågor kring medlemskap kontakta
info@saabskonstforening.com

Månadsbetalning för anställd

Du som är anställd på Saab eller dotter-/ intressebolag anmäler Dej (och din anhörig) via MySaab – sökväg: Förmåner / Anställningsförmåner / Föreningar och klubbar / Saabs Konstförening. Månadsavgiften om 40 kr/person görs som löneavdrag (40×12=480 kr).

Årsbetalande

För pensionär, tidigare anställd, konsult eller anhörig till dessa kan löneavdrag inte göras. Medlemsavgiften är 480 kr/år och följer kalenderår. Årsavgiften betalas i början av året till Saabs Konstförening via
Bg: 625-8537 eller Swish: 123 159 8176
Ange: namn, adress, mobilnr och e-post i meddelande.

Ny Årsbetalande

För dig som vill bli ny medlem som årsbetalande, går i pension eller din anställning upphör men du vill fortsätta vara medlem, behöver kontakta oss med ett mejl till info@saabskonstforening.com
Vi återkommer med hur mycket du ska betala osv. då det beror på när under året du kommer med som medlem.

Saabs Grafiksektion

För ytterligare 100 kr/mån erbjuds du att vara medlem i Saabs Grafiksektion. Mer om det på Grafiksektionens sida…

Detta gör vi i föreningen

Vernissage och utställningar

Vi har sju utställningar per år, fyra på våren och tre på hösten. Utöver dessa utställningar anordnar vi årligen Medlemmarnas utställning, föreläsningar, studiebesök och konstresor.

Månadsdragningar

Vi har sju månadsdragningar per år, där 20 medlemmar vinner varje gång och kan välja på olika grafiska blad eller objekt. Julsalongen avslutar sedan året med ca 90-100 vinnare (antalet Julvinster är 10% av medlemsantalet).